کد خبر: 6629| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۰ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۱۳

دکتر ابتکار در مراسم تقدیر از مدال آوران مسابقات جهانی رباتیک مالزی گفت: کار تیمی و ایجاد فضای رقابت سالم باید در صدر آموزش قرار گیرد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با قدردانی از خانواده ها، دست اندرکاران و همچنین مدال آوران تیم اعزامی رباتیک زیر ۱۷ سال دانش‌آموزی ایران به مسابقات جهانی مالزی تاکید کرد که ذهن خلاق نوجوانان ایرانی همراه با ایده پردازی های جدید می تواند به حل بسیاری از مشکلات صنعتی، کشاورزی و محیط زیست کشور کمک بسزایی کند.
دکتر معصومه ابتکار روز سه شنبه در مراسم تقدیر از مدال آوران مسابقات جهانی رباتیک مالزی با اشاره به پیشرفت های علمی دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در عرصه ها و رقابت های جهانی و بین المللی، تاکید کرد: مهارت آموزی و یادگیری کار تیمی در کنار دروس آموزشی اهمیت اساسی دارد و باید آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور در کنار دروس نظری چنین مهارت های را آموزش دهند تا آینده شغلی فارغ التحصیلان تضمین شود.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره اینکه فعالیت و ایده پردازی های مدال آوران مسابقات جهانی رباتیک در زمینه های محیط زیستی و کشاورزی نشاگر ذهن به روز نوجوانان ایرانی است، خطاب به مدال آوران این مسابقات افزود: باعث خرسندی است که از نیازهای روز جامعه و جهان آگاهی داشته و خلاقانه به دنبال ارایه راه حل ها هستید.
دکتر ابتکار از این مدال آوران خواست تا در کنار فعالیت های بخش رباتیک، در زمینه هوش مصنوعی نیز فعالیت های خود را گسترش دهند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت عرصه رباتیک و کاربردهای آن در آینده معادلات جهانی، بر ضرورت توجه بیشتر به این عرصه  و گسترش آموزش رباتیک در سرتاسر کشور تاکید کرد.
دکتر ابتکار در پایان این مراسم از مدال آوران مسابقات جهانی رباتیک مالزی تقدیر کرد.
تیم دانش‌آموزی رباتیک ایران در رده سنی زیر ۱۷ سال، در بخش‌های مختلف مسابقات جهانی مالزی شرکت کرد  و توانست برای اولین بار به مقام سوم جهان برسد.
منبع: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7