کد خبر: 6617| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۷:۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۵۳

وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی بازنشستگان حوزه ستادی و شهر تهران گفت: تجارب بازنشستگان سرمایه‌ای متعلق به همه افراد جامعه است.
محسن حاجی میرزایی در گردهمایی پیشکسوتان فرهنگی که به مناسبت هفته منزلت و روز سالمند و با حضور جمعی از سالمندان بازنشسته فرهنگی حوزه ستادی و شهر تهران در مجتمع فرهنگی و رفاهی فرهنگیان  تهران برگزار شد، اظهارکرد: اگر امروز می‌توانیم دید عمیقی نسبت به مسائل داشته باشیم، مدیون تلاش پیشکسوتان امروزی درگذشته است.
وی ادامه داد: گذر عمر لزوماً افراد را دچار پیری نمی‌کند لذا کسانی که وجودشان فقط جسم نیست بلکه جانشان فربه شده و روحشان اعتلا پیداکرده دچار پیری نمی‌شوند و همواره دارای روحیه‌ای جوان هستند لذا افراد از مصاحبت و دیدار با آن‌ها سیر نمی‌شوند.
حاجی میرزایی گفت: کار معلمان بازنشسته قابل قیاس با سایر بازنشستگان ازجمله افرادی که در محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها کار می‌کنند و بازنشسته می‌شوند نیست زیرا معلمان روح انسان‌ها را جان بخشیدند و فرهنگ را می‌سازند .
وی ادامه داد: قطعاً همه‌چیز در این دنیای فانی از بین می‌رود اما آنچه ماندگار است وجهه روحانی و معنوی افراد است.
وزیرآموزش‌وپرورش اضافه کرد: وجود فاصله‌های زیاد در دریافتی‌ها برای بازنشستگان تبدیل به رنج شده است لذا وضعیت امروز  بازنشسته‌ها مطلوب نیست و باید برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس تردید ندارد که شرایط حقوقی پیشکسوتان و بازنشستگان باید درست شود اما شرایط سخت اقتصادی کار را دشوار کرده است البته دولت عمیقاً دنبال حل این مشکل است.
حاجی میرزایی اظهارکرد: مجتمع فرهنگی و رفاهی پیشکسوتان فرهنگی ایده بسیار خوبی است که باید توسعه یابد، لذا تلاش داریم آن را توسعه دهیم همچنین برای بهبود بیمه سلامت بازنشستگان و شاغلین فرهنگی سعی می‌کنیم گام‌هایی را برداریم .
وی بر به‌کارگیری فرزندان بازنشستگان فرهنگی تأکید و عنوان کرد: کمتر به دانش و تجربه توجه می‌کنیم  ضروری است تمام تجارب منتقل شود لذا باید با یک تمهیداتی دانش‌ها و تجارب را استخراج  و به نسل بعد منتقل کنیم.
وزیرآموزش‌وپرورش اظهارکرد: تجارب افراد سرمایه‌ای است که متعلق به جامعه است چراکه جامعه این فرصت را در اختیار افراد گذاشته است و آن‌ها توانسته‌اند تجربه کسب کنند لذا باید این‌گونه تجارب به نسل بعد منتقل شود و این حق جامعه است البته ما تلاش می‌کنیم از تجربیات بازنشستگان درآموزش‌وپرورش استفاده کنیم.
گفتنی است؛ در این گردهمایی تعدادی از بازنشستگان خواسته‌ها و پیشنهادهای خود را در حضور وزیر ارائه دادند.

منبع:روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7