آرشیو گفت‌وگو
نمایش از تاریخ : / / تا تاریخ : / /   تعداد :
صفحه ۱ از ۱
آموزش عالی کشور بدونِ برنامه‌ رشد پیدا کرده است
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی: آموزش عالی کشور بدونِ برنامه‌ رشد پیدا کرده است

دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی یکی از دانشگاه‌های تازه تأسیس است که اهداف خاصی هم‌چون پرورش نیروهای متخصص برای بازارهای کار، برای آن تعیین شده است. گفت‌وگویی با دکتر محمد حسین امید رئیس این دانشگاه انجام داده‌ایم تا با اهداف دانشگاه‌ها در ترسیم آینده آموزش عالی بیشتر آشنا ...


 نقشه راه برای تربیت کودکان در مقطع پیش‌دبستانی نداریم
عضو کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی: نقشه راه برای تربیت کودکان در مقطع پیش‌دبستانی نداریم

دکتر سوسن کشاورز دارای دکترای فلسفه تعلیم و تربیت، عضو کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی و یکی از تدوین‌کنندگان مبانی سند تحول آموزش و پرورش است و بدین خاطر تسلط کاملی بر حوزه تعلیم و تربیت کودکان ...


باید به سمت بین‌المللی شدن دانشگاه‌های کشور حرکت کنیم
دکتر محمد حسینی مقدم: باید به سمت بین‌المللی شدن دانشگاه‌های کشور حرکت کنیم

اشاره: گفت‌گویی با دکتر محمد حسینی مقدم عضو هیئت علمی گروه مطالعات آینده نگری پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری انجام داده‌ایم تا از تصویر مطلوب آینده آموزش عالی در ایران بیشتر بدانیم:


سیستم آموزش ما دچار هیجان‌های کاذب می‌شود
عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت معلم: سیستم آموزش ما دچار هیجان‌های کاذب می‌شود

اشاره: با دکتر حسن رستگارپور طراح آموزش و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم با موضوع سیستم آموزشی غیر متمرکز و فواید آن در تحقق اهداف آموزشی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ذیل تقدیم شما می شود:


آموزش عالی را علمی اداره نمی‌کنیم
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران: آموزش عالی را علمی اداره نمی‌کنیم

اشاره: دکتر محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دانشگاه آزاد تهران مرکز، از جمله مدیران باسابقه در نظام آموزش عالی کشور است که سابقه مدیریت دانشگاه شهید بهشتی را نیز در کارنامه خود دارد.با ایشان گفت‌وگویی در مورد چالش‌های فعلی آموزش عالی در ایران و راه‌های ...


عمده مشکلات آموزش و پرورش  در مدیریت و سازمان است
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش : عمده مشکلات آموزش و پرورش در مدیریت و سازمان است

اشاره: یکی از مهم‌ترین ابزارهای آموزشی که در اختیار معلمین در دوره دبستان است، کتاب‌های درسی و آموزشی است که معلمین و دانش‌آموزان را برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده آموزشی و تربیتی رهنمون می‌کند. گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان معاون پژوهشی و ...


هدف آموزش در دوره دبستان باید خوب زیستن باشد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: هدف آموزش در دوره دبستان باید خوب زیستن باشد

اشاره: پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش مسئولیت مهم تصویب سیاست‌ها و ایجاد سازوکار مناسب برای پیاده‌سازی این سند را عهده‌دار شد تا با ایجاد سیاست‌های مناسب، تناقض‌های فعلی در شیوه‌های آموزشی را برطرف ...


بزرگ‌ترین عارضه امروز نظام آموزشی ما، حافظه‌پروری و تربیت تک‌ساحتی است
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی: بزرگ‌ترین عارضه امروز نظام آموزشی ما، حافظه‌پروری و تربیت تک‌ساحتی است

اشاره: دکتر جواد حاتمی معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از جمله کارشناسان خبره در حوزه آموزش است که سالیان بر روی سیستم‌های مختلف آموزش در سطح جهان مطالعه کرده است. گفت‌وگویی با ایشان انجام داده‌ایم تا با مهم‌ترین موانع و اشکالات سیستم آموزش ایران در دوره دبستان ...


 

تمامی حقوق این سایت متعلق به دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی میباشد ©